Privacybeleid

Bij Babylon Daken B.V. vinden we onze privacy, net zoals jij, erg belangrijk. Het is daarom ook niet meer dan logisch dat wij zorgvuldig met jouw gegevens omgaan zoals omschreven in de privacywet. In deze privacyverklaring willen we aan jou vertellen wat voor informatie we verzamelen en waarom. Ook vind je hier wat je verder van ons kan verwachten wat betreft jouw privacy. Als je nog vragen hebt, neem dan gerust contact op. 

Verzamelen van gegevens
We mogen natuurlijk niet zomaar jouw gegevens opslaan en verwerken. Hieronder leggen we uit voor welke doeleinden we welke gegevens van je verwerken. 

Bestelling uitvoeren
Een van de grondslagen is het uitvoeren van een overeenkomst. Zodra jij bij ons een bestelling plaatst, gaan wij samen een overeenkomst aan. Babylon Daken B.V. gaat ervoor zorgen dat je bestelling bij jou komt, helemaal zoals jij het hebt besteld. We moeten hiervoor wel een aantal dingen weten. We verzamelen dus je betalingsgegevens, naw-gegevens, e-mailadres, telefoonnummer en factuuradres. 

Nieuwsbrief
Als je toestemming hebt gegeven, versturen we je de nieuwsbrief via de e-mail. De nieuwsbrief kan zijn om kennis te delen of een commerciële gedachte hebben zoals wanneer wij een actie met je willen delen. Het is ook altijd mogelijk om je hier weer voor af te melden. 

Analytics
We houden statistieken bij en analyseren deze om het gebruik van de website te optimaliseren. Dit is natuurlijk voor jou als gebruiker fijn en voor ons. We hebben hierin dus een gerechtvaardigd belang. Wij zullen ervoor zorgen dat dit nooit ten koste gaat van jouw privacy. De gegevens zijn ook niet te herleiden naar jou als persoon. Je ip-adres wordt geanonimiseerd.  

Delen van gegevens met derden
Wij kunnen het helaas niet allemaal alleen, dus in sommige gevallen is het nodig om je gegevens door te zetten naar een andere partij. Hieronder geven wij een duidelijke omschrijving van de partij en welke gegevens zij van jou verwerken. Sowieso sturen we altijd alleen maar de gegevens door die nodig zijn voor de ontvanger, meer niet. 

Transport
Wij werken met verschillende vervoerders. Deze vervoerders hebben jouw adresgegevens nodig om de bestelling af te kunnen leveren. Deze vervoerders gebruiken de gegevens uitsluitend voor het verwerken van de levering en delen deze gegevens niet met derden. Omdat wij met verschillende vervoerders werken is het voor ons niet mogelijk om hier de actuele vervoerders afzonderlijk te vermelden. Wil je meer informatie over de vervoerder die jouw verzending verwerkt, neem dan contact met ons op. 

Betalingen
Voor het afhandelen van de betaling, ook een deel van de overeenkomst, werken wij samen met derde partijen. Ook hier zullen alleen de gegevens doorgegeven worden die nodig zijn om de betaling af te ronden. Via hun eigen privacy verklaringen beloven zij jou uiterst zorgvuldig met je betaalgegevens om te gaan. De betaling zal altijd in een beveiligde omgeving plaatsvinden. 

Administratie
Natuurlijk moeten wij ook onze administratie bijhouden voor bijvoorbeeld de Belastingdienst. Hiervoor werken we met Twinfield en Basecone. Omdat er facturen bijgehouden moeten worden, en het hierop verplicht is om jouw naw-gegevens te benoemen, wordt dit ook bij hen opgeslagen. Ook met Twinfield en Basecone is vastgesteld in een verwerkersovereenkomst dat zij jouw gegevens vertrouwelijk zullen behandelen en optimaal zullen beveiligen. 

Bewaren van gegevens
De gegevens omtrent jouw bestelling moeten wij 7 jaar bewaren. We hebben namelijk een bewaarplicht tegenover de Belastingdienst. Uiteraard bewaren wij alleen die gegevens die nodig zijn. 

Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief, bewaren wij jouw gegevens op onze e-maillijst tot het moment dat jij je uitschrijft. Dat kan op ieder moment, in elke e-mail staat een afmeldlink. 

Beveiligen van gegevens
We hebben nu uitgelegd welke gegevens we van jou verwerken en waarom, maar de gegevens staan natuurlijk ook ergens. We zorgen er natuurlijk ook voor dat ze veilig staan opgeslagen. 

Jouw gegevens staan op systemen die allemaal beveiligd zijn met goede wachtwoorden. Indien mogelijk gebruiken we ook een tweestapsverificatie voor extra veiligheid. Hier komt dus echt niet zomaar iemand in. 

De website is verder ook beveiligd met een SSL-certificaat, zodat jouw verbinding altijd privé is. 

Recht op inzage en vernietiging
Natuurlijk heb jij rechten, het gaat immers om jouw privacy. We leggen je hier graag uit wat jouw rechten zijn en hoe wij je hierbij gaan helpen. Wil je een van deze rechten uitoefenen, stuur dan een e-mail naar info@babylondaken.nl 

Recht op inzage
Je mag ons altijd vragen of wij gegevens van jou vastleggen of verwerken en zo ja, welke gegevens. 

Recht op rectificatie
Je hebt daarnaast ook altijd het recht om de persoonsgegevens die wij verwerken en vastleggen, aan te passen. Dit kan bijvoorbeeld als je gegevens feitelijk onjuist zijn of bijvoorbeeld onvolledig zijn. 

Recht op het wissen van de persoonsgegevens
Dit heet ook wel het recht op vergetelheid, ofwel het recht om vergeten te worden. Dit kan alleen niet voor gegevens waarvan wij wettelijk verplicht zijn deze te bewaren, zoals gegevens op een factuur. 

Recht op bezwaar
Je hebt het recht om aan ons te vragen om bepaalde gegevens niet te mogen gebruiken. Dit is ook van toepassing voor de gegevens die we gebruiken voor marketingdoeleinden. 

Recht op het indienen van een klacht
Als je een klacht hebt over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan? Dan heb je het recht om deze klant in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. 

Informatie en vragen 

Je mag altijd contact met ons opnemen voor alle vragen of overige informatie. Dit mag op de manier die jij prettig vindt, via e-mail, telefonisch of bezoek ons op kantoor. Wil je snel informatie, kijk dan even op de website. Hier kun je al veel informatie vinden.